Наші професії
Офіціант
Головне в професії офіціанта – це не вміння правильно зварити каву чи налити сік у потрібній кількості, це здатність зробити так, щоб людині було затишно і приємно знаходитися в закладі, де ти працюєш.
Історія професії
Перші офіціанти з'явилися ще в стародавньому Єгипті десь 6 тис. років тому. В Україні офіціанти з'явилися разом з ресторанами європейського типу. Офіціантом брали юнака, який був підсобним робітником та протягом чотирьох років освоював професію, починаючи з миття посуду і прибирання. Потім працівник поступово освоював технологію подачі страв, роботу з відвідувачами, правила розрахунку.
Характер роботи
Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:
- готує зал до обслуговування споживачів;
- отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;
- здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;
- зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;
- приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;
- обслуговує клієнтів у номерах готелів;
- займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;
- проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;
- складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;
- складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.
Умови праці
Майстер ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів. Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).
Ринок праці
Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.
Медичні обмеження
Робота не рекомендується людям із захворюваннями:
- органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);
- серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);
- опорно-рухового апарату (деформація хребта, ревматизм);
- нервової системи;
- шкіри (дерматити, екземи);
- органів слуху та зору.
Вимоги до індивідуально – психологічних особливостей
- організаторські здібності;
- розвинені комунікативні здібності;
- здатність впливати на оточуючих;
- аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);
- стратегічне мислення;
- високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;
- гарна пам’ять, охайність;
- незалежність, самостійність у прийнятті рішень;
- впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.
Перспективи
Професійне зростання - підвищення кваліфікації, адміністративне зростання, продовження освіти в середніх спеціальних і вищих навчальних закладах , одержання кваліфікації "менеджер підприємств торгівлі і громадського харчування". Професія офіціанта затребувана на ринку праці, особливо в період масового відпочинку.
Споріднені професії
Офіціант, бармен, хостес, буфетник, адміністратор залу, кухар.