Педагогічна скарбниця
Педагогічний досвід
У сучасній педагогічній науці немає однозначного підходу до визначення понять "педагогічний досвід", "передовий досвід", "новаційний досвід" — це основні види досвіду.
Досвід — це вміння, які формуються в діяльності, це похідна від знань і практики.
Педагогічний досвід — це сукупність знань, умінь і навичок, здобутих учителем у процесі навчально-виховної роботи.
Педагогічний досвід накопичується у конкретній діяльності педагога під впливом специфіки навчального закладу, стилю діяльності педколективу, особистісних якостей учителя, він формується на основі педагогічних знань, є критерієм істинності науково-методичних рекомендацій, засобом перенесення теоретичних положень у практику. Масовий педагогічний досвід відбиває те, що є в повсякденній практиці.
Передовий педагогічний досвід відображає те, чого можна досягти в навчанні і вихованні і за яких умов. Передовий педагогічний досвід — це висока майстерність педагога і високі педагогічні результати. Передовий педагогічний досвід — це оригінальний за змістом, логікою, методами і прийомами зразок педагогічної діяльності, що дає кращі результати порівняно з масовою практикою; це рубіж, на який потрібно вивести масову практику. У ньому творчо відбиваються досягнення, висновки і рекомендації педагогічної науки, реалізуються виявлені закономірності, синтезуючись з особистим досвідом педагога. Передовий досвід, пов'язаний з науковими рекомендаціями, дає високий педагогічний ефект, викликає інтерес у громадськості, впливає на масову практику.
"Навчаємо інших, навчаємось самі"
Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися
Урок виробничого навчання – важливий крок в опануванні професією